måndag 25 mars 2013

byggdag 2 - 2h

Idag vart det en stund efter jobbet, kom till lokalen 17.30 och lämnade 19.30







Epoxien hade härdat fint så började med att skära bort all överflödig väv, visade sig att det hade bildats några få bubblor som jag skar bort så jag kan lägga i ny väv när jag sen ska gjuta i sits & skott när jag ändå är igång och baltar med epoxin..












Påbörjade inpassning av däcksskivorna, här har jag dels sågat ut formen mot del 2 samt sågat ur för sittbrunnen. Var då tvungen att prova passformen på sitsen och den ser faktiskt ut att stämma riktigt bra!

















Här har jag då passat in skivan mot skrovet och även om Petrus lagt till säkerhetsmarginal hade det lika gärna kunnat var sågat på sträcket då det stämmer hela vägen, har ännu inte sågat ut denna skiva helt utan endast grovformat den.
















Passade sedan in det välvda fördäcket mot akterdäck genom att ha en 22cm lång läktbit under framsidan av sittbrunnen och samtidigt trycka ner fördäcket mot läktbiten också.
Ritade av linjen och sågade med 5mm marginal för att det inte skulle bli fel. 

Guess what? Det stämde till 99%... Snacka om tur! 














Dock upptäcktes ett fel när jag väl hade lagt dit den ordentligt och precis skulle naja fast den.
Det saknas ett par cm på skivan.... Jajaja, det får väl snickarn fixa som han sa! Ne, skämtåsido men skarvar består ju bygget av så en till är nog ingen fara..